Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.06.2023 10:32 - Цвете
Автор: vania23 Категория: Поезия   
Прочетен: 5285 Коментари: 4 Гласове:
18

Последна промяна: 19.06.2023 10:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Щастлива съм, но крехко като цвете,
поникнало край бурени и плевел,
което има дни броени лете,
което има само малко време...

... невинно с капки дъжд да кокетира,
да се окъпе утринно в росата,
да потанцува вятърно с ефира,
да пие с плитко коренче земята...

Но може и дъжда да ме удави,
градушката му цяла да ме смачка,
слана цвета ми сутрин да попари,
да ме премажат със случайна крачка...

Или съвсем човешки - романтично -
нехайно някой бързо ме откъсне.
За него - не, за мене ще е лично,
а скоро и за всичко ще е късно...

Щастлива съм, но с крехкостта на цвете.
И все пак с разликата важна - тя е -
че зная аз за малкото си време,
а цветето щастливо не го знае. 



Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. donchevav - О, Ваня, затрогващо мило е! И какви ...
19.06.2023 15:52
О, Ваня, затрогващо мило е! И какви попадения! Всяка дума е нова разлистена страница, всеки щрих - знак за житейска съдба. И колко различни лица има твоето цвете във всеки обрат- невинно и крехко в своята истинност в заплевения свят, разнежено и кокетно под благодатния дъжд, несигурно и уплашено в житейските бури, романтично отдадено: "за него не - за мене ще е лично" в любовта. А в чудесния финал - превърнало осъзнатата мимолетност в предимство - в сила и дълговечност на духа и познанието!
Поздравления, Ваня!
цитирай
2. vania23 - С колко добри и виждащи очи ме гледаш, Вени!
20.06.2023 12:23
donchevav написа:
О, Ваня, затрогващо мило е! И какви попадения! Всяка дума е нова разлистена страница, всеки щрих - знак за житейска съдба. И колко различни лица има твоето цвете във всеки обрат- невинно и крехко в своята истинност в заплевения свят, разнежено и кокетно под благодатния дъжд, несигурно и уплашено в житейските бури, романтично отдадено: "за него не - за мене ще е лично" в любовта. А в чудесния финал - превърнало осъзнатата мимолетност в предимство - в сила и дълговечност на духа и познанието!
Поздравления, Ваня!


Благодаря ти!
Мислех си за крехкостта на човешкото /на моето/ щастие, докато го писах. Не смея да се отпусна и се зарадвам изцяло, защото всичко е преходно и се редува хубавото с лошото.
Големият Пеньо Пенев го е казал само в един стих: "... всяка радост е бременна с мъка..."
Ех, човешка съдба! Какво да се прави...
цитирай
3. shtaparov - Прекрасен стих- с отмерен ритъм, ...
21.06.2023 15:04
Прекрасен стих- с отмерен ритъм, приятна порция оптимизъм, нежност и романтика, събрани в една цяла творба
цитирай
4. vania23 - Сърдечно ти благодаря!
21.06.2023 16:17
shtaparov написа:
Прекрасен стих- с отмерен ритъм, приятна порция оптимизъм, нежност и романтика, събрани в една цяла творба

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1066500
Постинги: 334
Коментари: 3507
Гласове: 12903
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930