Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2022 10:50 - Научи ме
Автор: vania23 Категория: Поезия   
Прочетен: 915 Коментари: 8 Гласове:
22

Последна промяна: 12.12.2022 10:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Научи ме, мой Боже, на щастие!
Нека бъда от истински зрящите -
да провиждам поляни сред трънища,
да съм будна в красивите сънища...

Научи ме на мъдро мълчание -
суетата най-лакомо храни се
от блюдата, препълнени с думите
сред безумната врява на другите.

Научи ме да гледам към себе си -
без капана на болно обсебване,
без тревоги безкрайни за близките,
без товара на хищното искане...

Прекалих... Научи ме на толкова,
че да стихва за мъничко болката.
И пред сложности крехко залостени,
да възкликвам за кратко :"По-просто е!"



Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. emelika - Великото е велико със своята простота
12.12.2022 11:37
Върни се назад – в спонтанно щастливите мигове детски. Изживей ги отново. Като стих запомни ги. Като мантра без думи или въртележка мандали рисуваща цветно. И когато в трънака те бутне животът, смали се и по детски, заиграй на твоите красиви поляни. Света сътворявай наново. Твоят свят е неспирно градено творение. Просто е. Всеки го може. Ето ти следваща тухличка.

цитирай
2. vania23 - Благодаря за коментара!
12.12.2022 11:58
emelika написа:
Върни се назад – в спонтанно щастливите мигове детски. Изживей ги отново. Като стих запомни ги. Като мантра без думи или въртележка мандали рисуваща цветно. И когато в трънака те бутне животът, смали се и по детски, заиграй на твоите красиви поляни. Света сътворявай наново. Твоят свят е неспирно градено творение. Просто е. Всеки го може. Ето ти следваща тухличка.



С добро чувство си го написала, вярвам. Но нали знаеш, че съветите са за този, който ги дава :)

Твоят коментар ми припомни част от текст на песен от Давид Овадия: "но как да заповядам да не бие тъй силно неспокойното сърце?"
А ти знаеш ли стиховете на Далчев:

Изведи ме вън от всяка сложност,
научи ме пак на простота...

Мисля, че знам какво е чувствал, когато ги е писал.
цитирай
3. donchevav - Привет, Ваня!Хубава молитва за ...
12.12.2022 18:04
Привет, Ваня!
Хубава молитва за пречистване и смирение! И додето я изречеш, взела да се сбъдва - личи от последната строфа. Ако човек осъзнае колко малко му трябва на този свят, ще намери и ключето за по- простото - и разбира се, по-смислено и по-ведро живеене.
Мисля да си копирам - с твое разрешение, това стихотворение и да си го оставя така, на листче, в една от стихосбирките ти на нощното ми шкафче - много съзвучно, настолно го чувствам.
Благодаря ти! Възхищавам се на искреността и простотата, с които изричаш сакрални истини!
Прегръщам те!
цитирай
4. krumbelosvet - Уж не съм сексист
13.12.2022 08:02
но не очаквах такава светла и дълбока мъдрост от жена. То май и от мъж не съм срещал такава, от себе си в т.ч.
цитирай
5. vania23 - Благодаря, Вени!
13.12.2022 10:14
donchevav написа:
Привет, Ваня!
Хубава молитва за пречистване и смирение! И додето я изречеш, взела да се сбъдва - личи от последната строфа. Ако човек осъзнае колко малко му трябва на този свят, ще намери и ключето за по простото - и разбира се, по-смислено и по-ведро живеене.
Мисля да си копирам - с твое разрешение, това стихотворение и да си го оставя така, на листче, в една от стихосбирките ти на нощното ми шкафче - много съзвучно, настолно го чувствам.
Благодаря ти! Възхищавам се на искреността и простотата, с които изричаш сакрални истини!
Прегръщам те!


Позволявам :) И съм щастлива, че написаното от мен е намерило читател. Какво по-хубаво от това за едно стихотворение...
Надявам се, че се шегуваш с онова "рязане" в отговор на поздрава ми за рождения ти ден :) Ако знаеш наживо как режа - да не си ми насреща, когато съм ядосана :) Но пък бързо ми минава и лесно се извинявам.
Да ти е топло и уютно, мила Вени! Здраве за теб и близките ти!
цитирай
6. vania23 - Ех, благодаря!
13.12.2022 10:15
krumbelosvet написа:
но не очаквах такава светла и дълбока мъдрост от жена. То май и от мъж не съм срещал такава, от себе си в т.ч.


Ако и след години продължава да звучи по същия начин, значи - помогнал ми е Бог да напиша хубаво стихотворение.
цитирай
7. shtaparov - Тук са разкрити човечността и сл...
06.01.2023 12:50
Тук са разкрити човечността и сложната психология на поетесата,нейните стремления и мечти,вяра в доброто и ведро оптимистично настроение,каквото толкова липсва на много от нас
цитирай
8. vania23 - За много години! Здраве и успехи през Новата година!
07.01.2023 15:11
shtaparov написа:
Тук са разкрити човечността и сложната психология на поетесата,нейните стремления и мечти,вяра в доброто и ведро оптимистично настроение,каквото толкова липсва на много от нас

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1059014
Постинги: 334
Коментари: 3507
Гласове: 12890
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930