Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.01.2022 08:17 - Разминаване
Автор: vania23 Категория: Поезия   
Прочетен: 1601 Коментари: 7 Гласове:
18

Последна промяна: 13.01.2022 11:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Лете - гол, а с леке на балтона си - зиме,
той във такт с лудостта си, върви и свирука.
Няма сметка във банка на своето име,
нито белези други от моята крехка сполука.

Но пък има си свирка от жълта пластмаса
и омърлян бонбон надълбоко във джоба.
И когато извади от другия фаса,
се усмихва тъй както аз, знам, че не мога...

Разминавам се с него с хиляда задръжки,
дето някога някъде в себе си сложих.
И макар че жена съм, прикривам по мъжки
и тъги, и възторзи в живота си сложен.

А пък той е естествен. И завист огромна
от сърцето в кръвта ми потайно се плисва.
Той не ме забелязва, но аз ще го помня.
А когато изчезне, дори ще ми липсва.



Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. blogvayvof - Браво !
13.01.2022 13:29
Все едно че чета ,,Самотният човек'' на Васил Христов, от неговия цикъл ,,Вечерен тромпет''. Задминаваш го.
цитирай
2. vania23 - Благодаря за наистина високата оценка!
13.01.2022 13:55
blogvayvof написа:
Все едно че чета ,,Самотният човек'' на Васил Христов, от неговия цикъл ,,Вечерен тромпет''. Задминаваш го.


Борис Христов остава ненадминат в нашата литература. Много негови ценители, които също пишат, несъзнателно го имитират. Надявам се, че не съм от тях.
Отдавна нося идеята за това стихотворение и доста време й трябваше, за да узрее. И вчера то реши да се роди по точно този начин. И аз си го харесвам и му се радвам!
цитирай
3. donchevav - Трябва да си много интуитивен - а и ...
13.01.2022 18:10
Трябва да си много интуитивен - а и доста широко скроен, за да погледнеш по подобен начин на някого като твоя герой. Сигурно си права, че такъв човек живее по-щастливо от нас, необременен от всичко онова, което ние съзнателно трупаме върху себе си.
Често срещам в Интернет мисълта: "Само лудите усещат вкуса на живота" - но чак сега я разбрах:)))
Иначе аз съм милостив човек и когато срещна едно такова същество, се кръстя неволно и бързам да отмина, оставила в ръката му някой лев.
Имам и едно изживяване от по-младите години, което не мога да забравя. Минавайки през градинката на път за магазина, често виждах един странен човек - обикновено стоеше с часове, прегърнал с две ръце стария бор, и не поглеждаше към никого. Но веднъж ме беше изгледал втренчено, без да съм му дала повод. Помня, че се уплаших и ускорих крачка. Бях вече отминала, когато чух стъпките му и се смразих. А той протягаше към мене букетче дребни лайки - беше пролет и всичко наоколо беше побеляло от тях. Взех ги и му подадох инстинктивно няколко монети, които бяха в джоба ми. Цялата му физиономия изведнъж грейна. Спомням си, че изпитах голямо облекчение, но и удовлетворение: "Ето, направих добро". Когато се връщах, вече го нямаше. Но на пейката, съвсем в края й, подредени една върху друга, стояха моите стотинки, една даже беше паднала долу. Не ги взех, не бяха вече мои. Но в душата ми се смрачи... Усетих се точно като в твоето "разминаване".
Много вярно намерено заглавие и много премерена, естествена, но иначе наситена, изстрадана емоция.
Поздравления, Ваня!
цитирай
4. katan - "...той във такт с лудостта си, върви и свирука."
13.01.2022 19:20
Лудостта. Неговата реалност. Неговото днес. Неговото щастие в омърлян бонбон и фас. В жълта пластмасова свирка.
Луд или естествен, свободен? Без банкова сметка, без задръжките, които ние сами си налагаме. Поне хиляда!
Няма да ни липсва, ако започнем да късаме една по една брънките от веригата, която сами си сме сложили.
Да не забелязваме някого или нещо. Като него. Тогава и белезите зарастват. Не съвсем, но не болят.
Прекрасно стихотворение, Ваня!
Поздрави и благодарности!
цитирай
5. vania23 - Мила Вени,
13.01.2022 19:37
donchevav написа:
Трябва да си много интуитивен - а и доста широко скроен, за да погледнеш по подобен начин на някого като твоя герой. Сигурно си права, че такъв човек живее по-щастливо от нас, необременен от всичко онова, което ние съзнателно трупаме върху себе си.
Често срещам в Интернет мисълта: "Само лудите усещат вкуса на живота" - но чак сега я разбрах:)))
Иначе аз съм милостив човек и когато срещна едно такова същество, се кръстя неволно и бързам да отмина, оставила в ръката му някой лев.
Имам и едно изживяване от по-младите години, което не мога да забравя. Минавайки през градинката на път за магазина, често виждах един странен човек - обикновено стоеше с часове, прегърнал с две ръце стария бор, и не поглеждаше към никого. Но веднъж ме беше изгледал втренчено, без да съм му дала повод. Помня, че се уплаших и ускорих крачка. Бях вече отминала, когато чух стъпките му и се смразих. А той протягаше към мене букетче дребни лайки - беше пролет и всичко наоколо беше побеляло от тях. Взех ги и му подадох инстинктивно няколко монети, които бяха в джоба ми. Цялата му физиономия изведнъж грейна. Спомням си, че изпитах голямо облекчение, но и удовлетворение: "Ето, направих добро". Когато се връщах, вече го нямаше. Но на пейката, съвсем в края й, подредени една върху друга, стояха моите стотинки, една даже беше паднала долу. Не ги взех, не бяха вече мои. Но в душата ми се смрачи... Усетих се точно като в твоето "разминаване".
Много вярно намерено заглавие и много премерена, естествена, но иначе наситена, изстрадана емоция.
Поздравления, Ваня!


темата за лудите я е имало и преди в моите стихотворения. Болка са ми те, и мъка, и възторг. Но и един голям въпрос: Защо трябва напълно да ни изхвърли приелият ни, скован от условности и задръжки свят, за да си отпуснем най-сетне душите? Да имаме смелостта... не, това не е точната дума... Да ни идва съвсем естествено и отвътре, когато ни се свирука по улиците - да го правим. Да не ни пука к сме облечени.
цитирай
6. vania23 - Продължавам, че ми свършиха символите :)
13.01.2022 19:41
donchevav написа:
Трябва да си много интуитивен - а и доста широко скроен, за да погледнеш по подобен начин на някого като твоя герой. Сигурно си права, че такъв човек живее по-щастливо от нас, необременен от всичко онова, което ние съзнателно трупаме върху себе си.
Често срещам в Интернет мисълта: "Само лудите усещат вкуса на живота" - но чак сега я разбрах:)))
Иначе аз съм милостив човек и когато срещна едно такова същество, се кръстя неволно и бързам да отмина, оставила в ръката му някой лев.
Имам и едно изживяване от по-младите години, което не мога да забравя. Минавайки през градинката на път за магазина, често виждах един странен човек - обикновено стоеше с часове, прегърнал с две ръце стария бор, и не поглеждаше към никого. Но веднъж ме беше изгледал втренчено, без да съм му дала повод. Помня, че се уплаших и ускорих крачка. Бях вече отминала, когато чух стъпките му и се смразих. А той протягаше към мене букетче дребни лайки - беше пролет и всичко наоколо беше побеляло от тях. Взех ги и му подадох инстинктивно няколко монети, които бяха в джоба ми. Цялата му физиономия изведнъж грейна. Спомням си, че изпитах голямо облекчение, но и удовлетворение: "Ето, направих добро". Когато се връщах, вече го нямаше. Но на пейката, съвсем в края й, подредени една върху друга, стояха моите стотинки, една даже беше паднала долу. Не ги взех, не бяха вече мои. Но в душата ми се смрачи... Усетих се точно като в твоето "разминаване".
Много вярно намерено заглавие и много премерена, естествена, но иначе наситена, изстрадана емоция.
Поздравления, Ваня!


Да сме толкова над нещата, че най-сетне да сме истински... Помня тържествата в детските градини на децата си. Толкова се трогвах, че очите ми се пълнеха със сълзи. Изпитвах страшно неудобство да не си проличи, че плача. Не е прието. Тежи ми това изискване за приетата нормалност. Искам като ми се плаче, да плача. Като ми се свирука, да свирукам. Дори и да пея, ако ми се пее. А не мога! Защото съм уж нормална...

И аз давам винаги. Закон е при мен. Някои казват, че са мошеници. Не ме интересува. Ако са, грехът е техен, не мой.
цитирай
7. vania23 - Да! Точно така, Катя!
13.01.2022 19:46
katan написа:
Лудостта. Неговата реалност. Неговото днес. Неговото щастие в омърлян бонбон и фас. В жълта пластмасова свирка.
Луд или естествен, свободен? Без банкова сметка, без задръжките, които ние сами си налагаме. Поне хиляда!
Няма да ни липсва, ако започнем да късаме една по една брънките от веригата, която сами си сме сложили.
Да не забелязваме някого или нещо. Като него. Тогава и белезите зарастват. Не съвсем, но не болят.
Прекрасно стихотворение, Ваня!
Поздрави и благодарности!


Благодаря ти, че прочете и всичко разбра! Чувството за свобода е в основата., разбира се. Може би истинските щастливци са тези, които са успели да запазят и лустрото на нормалността си, но и са намерили начин да преборят най-малкото хиляда задръжки и просто да се покажат истински пред света. Сигурно може. Само, че аз още не съм се справила със своята страхливост...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1059897
Постинги: 334
Коментари: 3507
Гласове: 12893
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930