Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2021 11:25 - С камъче в обувката
Автор: vania23 Категория: Поезия   
Прочетен: 1726 Коментари: 11 Гласове:
23

Последна промяна: 08.10.2021 12:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Отдавна се съмна.
Замлъкна петелът.

И спускам се стръмно -
преминах предела...
Надолу, надолу
търкаля се пътят.
На камъче обло
накриво ще стъпя.
Дори да накуцвам,
дори да е тясно,
във мойта обувка -
намирам му място.
Щом някъде седна,
и друго ще сложа -
хитрувам на дребно,
че да поотложа... -
Нали е причина -
да се позабавя,
че многото мина.
А колко остава?...
Тъмнее небето.
Замръкна ли, зная -
там, долу в дерето,
съм стигнала края.



Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vesever - Много прочувствено и някак ност...
08.10.2021 13:38
Много прочувствено и някак носталгично. Хареса ми. Поздрави, Вани!
цитирай
2. vania23 - Благодаря, Веси!
08.10.2021 14:11
vesever написа:
Много прочувствено и някак носталгично. Хареса ми. Поздрави, Вани!


Ех, как няма да има носталгия към утрото в началото на житейския път...
цитирай
3. vania23 - Приемам
08.10.2021 15:40
минусите от някои индивиди, като категорични плюсове.
Срамно е да бъдеш харесван от тях.
цитирай
4. donchevav - :) Това с камъчетата е хитро - б...
08.10.2021 21:46
:)
Това с камъчетата е хитро - благодаря за идеята! :)))
Не знам... все ми се иска да вярвам, че човешкият ден не свършва в тъмнина, пътят ни не води до дере... че краят e начало, извисяване и светлина:)))
Затрогващо, даже болезнено искрено - и много смело. Поздравления, Ваня!
цитирай
5. vesever - Вани, аз поначало съм носталгична ...
09.10.2021 13:33
Вани, аз поначало съм носталгична натура, макар че понякога остава по-дълбоко скрита тази носталгия...е, понякога през годините е изплувала...
Има нещо космическо, необяснимо в това усещане и нагласа...
цитирай
6. vania23 - Вени,
11.10.2021 12:11
donchevav написа:
:)
Това с камъчетата е хитро - благодаря за идеята! :)))
Не знам... все ми се иска да вярвам, че човешкият ден не свършва в тъмнина, пътят ни не води до дере... че краят e начало, извисяване и светлина:)))
Затрогващо, даже болезнено искрено - и много смело. Поздравления, Ваня!


опитах за пресъздам житейския си път, описан във времето - като един кратък ден и в пространството - като преминаването на едно възвишение. Преминала съм вече утрото, че и обеда... зад мен е и предела на възвишението. Сега слизам, а слизането винаги е по-бързо от качването. Затова и гледам всякак да се бавя. Даже като куцукам с камъчета в обувките - те са ми ситните основания да протакам още пътя. В края му ще съм долу в ниското и ще мръкне завинаги.
Беше споделила, че си учила психология. Човек използва всякакви защити, за да понесе непоносимото. Така си обяснявам твоето искане за начало, извисяване и светлина :)
Благодаря, Вени!
цитирай
7. vania23 - Всеки изпитва носталгия, Веси.
11.10.2021 12:14
vania23 написа:
vesever написа:
Вани, аз поначало съм носталгична натура, макар че понякога остава по-дълбоко скрита тази носталгия...е, понякога през годините е изплувала...
Има нещо космическо, необяснимо в това усещане и нагласа...



Непрекъснат празник би бил животът ни без нея.
цитирай
8. lexparsy - Не само ми хареса, но има усмихне искрено това стихче...
11.10.2021 22:04
А на който му е "носталгично" ще му турим едно камъче в обувката нарочно :-)))))
А аз винаги се чувствам като малко обиващо камъче в този порочен блог..., пред прекрасни поети и поетеси като тебе!
А мразците, които злословят от завист и слагат минуси Аз отдавна казах че ще се изморят и ще се утаят...
Моите почитания за твоето цялостно творчество Ваня!
Лекс
цитирай
9. donchevav - :) Не знам. . . все ми се иска да в...
11.10.2021 22:53
vania23 написа:
donchevav написа:
:)
Не знам... все ми се иска да вярвам, че човешкият ден не свършва в тъмнина, пътят ни не води до дере... че краят e начало, извисяване и светлина:)))
Затрогващо, даже болезнено искрено - и много смело. Поздравления, Ваня!


опитах за пресъздам житейския си път, описан във времето - като един кратък ден и в пространството - като преминаването на едно възвишение. Преминала съм вече утрото, че и обеда... зад мен е и предела на възвишението. Сега слизам, а слизането винаги е по-бързо от качването. Затова и гледам всякак да се бавя. Даже като куцукам с камъчета в обувките - те са ми ситните основания да протакам още пътя. В края му ще съм долу в ниското и ще мръкне завинаги.
Беше споделила, че си учила психология. Човек използва всякакви защити, за да понесе непоносимото. Така си обяснявам твоето искане за начало, извисяване и светлина :)
Благодаря, Вени!


Благодаря ти, Ваня! Аз и сама бях усетила и образния паралелизъм, и чудесната алюзия с пътя по стръмното…Поздравления за красивия стих!
Всеки има такива моменти – на равносметка, примесена с малко тъга. Спомням си един мой такъв порив – за една седмица се бяха деактивирали от блога десетина приятели. Беше ми тъжно. Тогава публикувах „Пътят, който води към равното“ (16.05.2015г.). Получих много коментари. Запомних повечето от тях, особено този на Ати (tota.blog): „Ще имаш още много върхове, рано ти е да гледаш към равното“. Пожелавам го и на тебе – и вярвам!
„Да понесе непоносимото“ – находчив израз, но само толкова. А колкото до това, какво ми се иска – не знам, може и психология да е – въпрос на рецепция или на характер например. Но е и логика – мисленето на човек, близо до земята и природата. И етика – нравствен модел на поведение. Не защита, не искане, а вяра – и човешка, и християнска. Защото това е, което ни остава в крайна сметка – не нещастното, креещо с времето тяло, а душата. Душата – светлина, извисяване, шанс за ново начало. Нещо такова:)
Поздрави, Ваня!
цитирай
10. vania23 - Благодаря за наистина милия коментар, Лекси!
12.10.2021 14:47
lexparsy написа:
А на който му е "носталгично" ще му турим едно камъче в обувката нарочно :-)))))
А аз винаги се чувствам като малко обиващо камъче в този порочен блог..., пред прекрасни поети и поетеси като тебе!
А мразците, които злословят от завист и слагат минуси Аз отдавна казах че ще се изморят и ще се утаят...
Моите почитания за твоето цялостно творчество Ваня!
Лекс

цитирай
11. vania23 - Разбирам те, Вени.
12.10.2021 14:52
Когато успея да се събера в себе си, защото светът покрай мене ми го позволява, и аз успявам да се настроя по подобен начин. Той си личи във всички мои възторжени стихотворения. Дано вместо бързо спускане и сгъстяващ се мрак, ме очакват спокойни и мъдри години. Дай Боже! Неспокойните натури като мен копнеят за това, което рядко имат - спокойствие.
Прегръщам те, Вени, и ти благодаря!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1058719
Постинги: 334
Коментари: 3507
Гласове: 12889
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930