Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.05.2020 20:27 - Библейско
Автор: vania23 Категория: Поезия   
Прочетен: 1698 Коментари: 9 Гласове:
19

Последна промяна: 31.08.2020 12:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

От прастара и нова вина,
натежало е моето бреме...
А отдавна със него вървя -
тръгнах още в библейското време.

Ева бях в първородния грях,
и поисках наивно да зная...
После дълго с Адама вървях -
все по пътя, обратен на рая.

А по него - въпрос след въпрос...
Давах отговор и съгрешавах.
И когато се срещнах с Христос,
аз избрах да спасявам Варава...

И убивах, и то не веднъж -
за видяна в око на друг съчка.
Пожелавах и чуждия мъж.
Съдех другите - стъпка след стъпка...

А когато била съм добра -
колко бързах да сея доброто...
Но посягах да го обера,
и поникваше пак естеството...

Аз съм в многото Божи деца.
И дано пак по пътя Го срещна.
Ще Го питам тогава така:
Ех, защо Ти създаде ме грешна?!...




Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Ваня,
04.05.2020 21:06
много оригинално стихотворение. Поздравления за идеята.
цитирай
2. vania23 - Благодаря, Роси!
04.05.2020 21:22
rosiela написа:
много оригинално стихотворение. Поздравления за идеята.


Може би е малко трудно смилаема за читателя. Наскоро препрочитах Библията. Тогава ми хрумна.
цитирай
3. donchevav - Ще Го питам тогава така: Ех, защо ...
04.05.2020 23:53
Ще Го питам тогава така:
Ех, защо Ти създаде ме грешна?...

Изначален въпрос. Като библейските сюжети, до които си се докоснала, следвайки своята героиня. Хареса ми сложният, динамичен, противоречив образ на жената, който си изградила. Поздравления, Ваня!
цитирай
4. shtaparov - Невероятно добро е, изключително!
05.05.2020 00:47
Невероятно добро е,изключително!
цитирай
5. vania23 - Това е въпросът,
05.05.2020 13:23
donchevav написа:
Ще Го питам тогава така:
Ех, защо Ти създаде ме грешна?...

Изначален въпрос. Като библейските сюжети, до които си се докоснала, следвайки своята героиня. Хареса ми сложният, динамичен, противоречив образ на жената, който си изградила. Поздравления, Ваня!


който си задавам, откакто прочетох за първи път Библията. Наскоро я препрочитах за трети път. Още не мога да си отговоря на него.
Благодаря, Вени!
цитирай
6. vania23 - Радвам се, че ти харесва :)
05.05.2020 13:23
shtaparov написа:
Невероятно добро е,изключително!


Благодаря!
цитирай
7. didojor - Ех, ти палавнице...
07.05.2020 18:06
Само такива!... Чудесно е.
Искам, не да допълня, защото няма какво /дори и препинателни.../, а само да споделя:
Не безгрешността ни прави праведници, а непрекъснатия осъзнато необорим стремеж към нравственост, нравственост според нивото на сърдечна ни чистота. Която ни открива Бога. "...чистите по сърце ще видят Бога."
А твоето сърце е като тук /в стиховете ти/ по детски чисто. ...Да те благослови Бог Господ да опазваш тази своя по детски чиста сърдечност...
Думи нямам за библейската ти образованост и дълбокосърдечен прием на посланията в текстовете на Книгата на книгите!..
цитирай
8. vania23 - Благодаря!
08.05.2020 08:02
didojor написа:
Само такива!... Чудесно е.
Искам, не да допълня, защото няма какво /дори и препинателни.../, а само да споделя:
Не безгрешността ни прави праведници, а непрекъснатия осъзнато необорим стремеж към нравственост, нравственост според нивото на сърдечна ни чистота. Която ни открива Бога. "...чистите по сърце ще видят Бога."
А твоето сърце е като тук /в стиховете ти/ по детски чисто. ...Да те благослови Бог Господ да опазваш тази своя по детски чиста сърдечност...
Думи нямам за библейската ти образованост и дълбокосърдечен прием на посланията в текстовете на Книгата на книгите!..


Радвам се, че ти хареса :) И още повече се радвам на светлото ти тълкуване на Божията обич и опрощение. Прав си, Бог цени в нас стремежа към чистота и надрастване на нас самите през годините.
цитирай
9. milady - .. аз съм против ) за мен, Грях, няма...
10.05.2020 11:25
всичко,е само..Уроци..и даже,Игра..

Време ти е..да го надскочиш,ванка..
ето,този Акт /скок/ аз наричам смирение...алхимия..
другото, е социално-битуване..Его..

ехх.. тез рими, хич не ми са на сърце...
но, винаги,ще те подкрепям..по Пътя..
скачай от Скалата, и по Пътя, направи си крила..
юлия ......)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1062784
Постинги: 334
Коментари: 3507
Гласове: 12900
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930