Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.05.2019 08:22 - Екскурзия до Истанбул
Автор: vania23 Категория: Поезия   
Прочетен: 2088 Коментари: 19 Гласове:
22

Последна промяна: 31.05.2019 21:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Понеже знаете, че е прието 
щом ти напредне малко ЕГН - то,
да си помислиш със печал:
"Какво ли всъщност съм живял?..." -
Започнах на мъжа си да говоря:
"Не виждаш ли останалите хора -
ти все си - ни видял, ни чул,
че всички ходят в Истанбул!..."
И ето ни във неудобна поза,
в ума - с поезия и доста проза,
избегнали финансов трус -
пътуваме със автобус.
Екскурзията се оказа тежка
и ми напомняше на въртележка -
светът се шеметно върти
и сбъдва - мои ли? - мечти...
Дворци, джамии, църкви, салтанати...
Мъжете всички до един - брадати,
и стари крепостни стени
и забрадените жени...
А автобусът неуморно тропа -
снове със мен от Азия в Европа -
внушавам си, че съм добре,
но чувствам - ставам все по-зле...
И тъкмо здравето ми да прекърши,
екскурзията, слава Богу, свърши.
Аз толкова се изтощих,
че си починах с този стих...



Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. toti55 - Поздрави!
30.05.2019 08:48
:)))))))))))
И аз така обичам да си почивам.
Запази си усмивката!

Успех!
цитирай
2. vania23 - А аз се радвам на твоята широка усмивка :)
30.05.2019 09:02
toti55 написа:
:)))))))))))
И аз така обичам да си почивам.
Запази си усмивката!

Успех!


Ако се усеща и самоиронията, значи успехът е постигнат :)
цитирай
3. mt46 - Поздрави, Ваня!
30.05.2019 11:45
Е, уморително е, няма как...
цитирай
4. vania23 - То на косъм да стане осмъртително :)
30.05.2019 12:05
mt46 написа:
Е, уморително е, няма как...


Истината е, че не е за всяка уста лъжица :)
цитирай
5. blogvayvof - Патриотичен пропуск
30.05.2019 12:40
Прочетох го отново.
Добро е сатиричното ти слово.
Но трябва да добавиш,
че който там пътува,
разбира,
че локумът им не струва.

Вай Воф
цитирай
6. pompadurdebil - Да разбирам ли, че не ти е харесал ...
30.05.2019 12:52
Да разбирам ли, че не ти е харесал Истанбул?
Това е един прекрасен град, кръстопът на цивилизациите и поне десет пъти по хубав от софия или москва.
цитирай
7. vania23 - Много дълго щеше да стане, ако се впусна и за храната да говоря... :)
30.05.2019 13:00
blogvayvof написа:
Прочетох го отново.
Добро е сатиричното ти слово.
Но трябва да добавиш,
че който там пътува,
разбира,
че локумът им не струва.

Вай Воф


Но...

Не ядох аз локум,
но знам - излишен шум
се вдига за храната,
че много е богата...

Не, не съм справедлива - имат и хубави неща. Ядох бюрек, баклава, дюнер, техните мънички кебапчета, на които им казват кюфтета... Някои неща ми харесаха, други - не толкова... Може би след големите суперлативи от познати, ходили преди мен имах прекалено големи очаквания. А и три дни са прекалено малко...


цитирай
8. vania23 - Просто не издържах физически и психически на натоварването...
30.05.2019 13:01
pompadurdebil написа:
Да разбирам ли, че не ти е харесал Истанбул?
Това е един прекрасен град, кръстопът на цивилизациите и поне десет пъти по хубав от софия или москва.


А Истанбул е уникален град с огромна история. Жалко, че не владея телепортацията, за да мога да му се насладя така, както заслужава :)
Както обикновено става - мине ли време - неудобствата ще се забравят и ще остане само хубавия спомен.
цитирай
9. shtaparov - Браво- много интересно описание, ...
30.05.2019 13:47
Браво- много интересно описание,човек се вживява докато го чете!
цитирай
10. vania23 - Забава да става, Ангеле :)
30.05.2019 14:07
shtaparov написа:
Браво- много интересно описание,човек се вживява докато го чете!


Нищо сериозно :)
цитирай
11. pompadurdebil - Това е най-прекрасната умора - след ...
30.05.2019 14:17
Това е най-прекрасната умора - след като си обикалял с часове чужди градове и държави.
Конкретно за истанбул - 4 пъти съм бил и винаги ме е възторгвал. Но не маршрутите на масовките от туристическите агенции, а малките тихи улички.
цитирай
12. vania23 - Да...
30.05.2019 14:48
pompadurdebil написа:
Това е най-прекрасната умора - след като си обикалял с часове чужди градове и държави.
Конкретно за истанбул - 4 пъти съм бил и винаги ме е възторгвал. Но не маршрутите на масовките от туристическите агенции, а малките тихи улички.


Може би, ако не беше масовката на туристическата агенция, от която дъх не можах да си поема, щях да успея истински да се насладя...
цитирай
13. vesever - Много сладурско стихче, Ваня! И ...
09.06.2019 21:43
Много сладурско стихче, Ваня!
И моите роднини ходиха на такава екскурзия през април и много им хареса.
Аз още не съм ходила )))
цитирай
14. vania23 - Понеже ти си кипяща енергия,
10.06.2019 08:43
vesever написа:
Много сладурско стихче, Ваня!
И моите роднини ходиха на такава екскурзия през април и много им хареса.
Аз още не съм ходила )))


съм убедена, че изобщо няма да се умориш като мен :)
Прегръдка, Веси!
цитирай
15. nedovolen - Може да не владееш, но мен стихът ти ...
11.06.2019 06:48
Може да не владееш, но мен стихът ти ме телепортира...
:)))
цитирай
16. tera - Пътуванията с автобус са убийствени направо,
12.06.2019 10:45
а опашките по границата - ужасни.
Бях миналата година в Истанбул с автобус, първият път беше на круиз и не видяхме много за няколко часа.
Голяма лудница е, даже по-голяма от Лондон, дето цял свят се е изсипал. Опашката пред Долмабахче сарай беше по-голяма от тази в Лувъра или Уфици, накратко най-голямата, която съм виждала изобщо. Прословутия покрит пазар го минах за 5 минути, като влязох през единия вход и моментално се измъкнах пред най-близкия следващ, видя ми се ужасно. Хората от групата накупиха всякакви боклуци оттам. Една си купи 3 чифта дънки и нали няма къде да се пробва, после два не й станали, та кел файда от подобен шопинг. Не си губих времето с подобни глупости и си спестих нерви.

Но имаше други много интересни неща, останах доволна, като изключим самото пътуване и дремането на границата.
цитирай
17. vania23 - А аз си мечтая за истински телепортации :)
13.06.2019 14:47
nedovolen написа:
Може да не владееш, но мен стихът ти ме телепортира...
:)))

цитирай
18. vania23 - Мда, убедих се, че са такива автобусните пътувания.
13.06.2019 14:49
tera написа:
а опашките по границата - ужасни.
Бях миналата година в Истанбул с автобус, първият път беше на круиз и не видяхме много за няколко часа.
Голяма лудница е, даже по-голяма от Лондон, дето цял свят се е изсипал. Опашката пред Долмабахче сарай беше по-голяма от тази в Лувъра или Уфици, накратко най-голямата, която съм виждала изобщо. Прословутия покрит пазар го минах за 5 минути, като влязох през единия вход и моментално се измъкнах пред най-близкия следващ, видя ми се ужасно. Хората от групата накупиха всякакви боклуци оттам. Една си купи 3 чифта дънки и нали няма къде да се пробва, после два не й станали, та кел файда от подобен шопинг. Не си губих времето с подобни глупости и си спестих нерви.

Но имаше други много интересни неща, останах доволна, като изключим самото пътуване и дремането на границата.


То на мен и лошо ми става за разкош :)
Да, определено имаше и интересни неща. Накрая лошото се забравя и остава един пъстър и добър спомен.
цитирай
19. tera - Дай да сме позитивни,
14.06.2019 10:18
все пак имаме късмет, че живеем във век, когато са възможни автобусни и самолетни пътувания, ами по-преди - конски впрягове и т.н. Или пък кораби, пътуващи със седмици. Направо сме си късметлии.
При телепортациите мисля, че ще се изпорти цялата работа. Хората даже може и да спрат да пътуват физически, ами само виртуално. Лягаш във фотьойла с уред на главата и бам! - вече все едно си там, ама няма да е баш същото.
Та така - да се радваме на каквото имаме. Пътувам най-често със самолет, но отвреме-навреме опирам и до автобус за по-кратките дестинации. Има страхотна екскурзия до Вила Армира до Ивайловград, ако не си ходила - препоръчвам.
Поздрави
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1063403
Постинги: 334
Коментари: 3507
Гласове: 12902
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930