Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2015 11:09 - Загубени
Автор: vania23 Категория: Други   
Прочетен: 1818 Коментари: 7 Гласове:
12

Последна промяна: 21.05.2015 20:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Когато в едно общество думи като любов, справедливост, скромност, доброта, започнат да звучат нелепо и да предизвикват снизходителни усмивки, то пиши това общество за загубено. Когато хората започнат да ги отричат като несъществуващи и  да ги заменят с други понятия, то цинизма се е сраснал с морала, задушил го е като паразит, и  го е видоизменил до уродливост.
Няма справедливост, казваме сега, няма любов, скромността е нещо, което грози човека, а добротата е синоним на наивност, която се наказва жестоко.
Примери за несправедливост навред. По правило те не ни правят впечатление, освен ако не ни засегнат лично. От време на време някой  вдига врява, също по правило - за някоя глупост - като правото да кърмиш в мола. Това е толкова грозно и глупаво, че убива желанието да разтръбиш истинска несправедливост.
Наскоро чух историята на едно момче. Преди две години, надрусан, разбил една кола, за да легне в нея и да се наспи, за което го осъдили на година и половина затвор. Давам го като пример за днешна "справедливост". Вместо в клиника за зависимости - в затвор. Полицията отчела дейност, съда също. Нарушителят бил наказан.  Едновеменно в ума ми се появиха - "за милиони няма закони, за кокошка няма прошка" и " в затвора попаднал на хора и станал човек". Да, момчето излязло чисто и  вече не е наркоман. Само дето то не, че е попаднало на хора в затвора, а не е попаднало на такива хора. Сталин също се отчете в мислите ми с култовата си реплика, която аз перафразирах, съобразно ситуацията на "няма наркотици, няма проблем".  Навън има, навсякъде има, а защо има, знаем всички. Защото "големи хора" имат интерес да ги има, за да стават те още по-богати. Какъв по-голям пример за цинизма на нашето време - шепа безскрупулни типове, сраснали се с властта, да унищожават децата, за да богатеят. Да купуват властта, за да им помага и да превръща жертвата в престъпник, а ние да ги избираме на избори, когато вече дори не могат да ни излъжат убедително, че не са от лошите, а са от добрите.
Къде отиваме въобще? Всички го знаем, но мълчим, защото на нас няма да се случи, защото другите някъде са сбъркали, а ние не, и  затова на тях им се случва, а нас - не. Презираме ги като утайки, държим се с тях като с прокажени и отричаме, докато не ни дойде до главите. Тогава, разбира се, се усещаме, но само, когато почука на нашата врата. Дотогава сме слепи и  глухи. Не че сме лоши хора, не, наистина не сме, но просто отдaвна вече знаем, че няма смисъл. Борбата е загубена преди да си помислим да я започнем. Това е общото  мнение - от нас никога нищо не зависи, защото горе са силни, а ние сме слаби.
"Мамо -  казва дъщеря ми - ти не знаеш, хората не си дават сметка, днес наркотиците са навсякъде, има страшно много наркомани". Никакъв отзвук в обществото, нещо повече - това е направо тема табу. Но пък се правят филми, които стават касови хитове за... наркотици, и то не какви да е, а супер наркотици! Гледахте ли "Люси"? Момичето отключи 100 % от мозъчния си потенцил с последен писък наркотик, а снощи гледахте ли "Високо напрежение"? - отново същата идея. В САЩ  щели да легализират марихуаната, в интернет току изскачат писаници за ползата от нея. Какво става тук? Това всичкото случайност ли е или някаква тенденция?
Не вярвам в случайности. Повече от две случайности, обикновено говорят за наличие на закономерност в явлението - а именно  подмолно, но целенасочено унищожение на интелекта на възможно най-голям брой хора, с всички възможни средства. На война, като на война.
  Ако бях родена в безвремието на 80 -те и 90 -те години. Какво ли щеше да стане от мен? 




Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. emi1ts - Да ,
17.05.2015 09:36
такава е реалността!Това са истини за положението на обществото ни днес!Благодаря vania 23!
Поздрави!Лек ден!
цитирай
2. vania23 - Аз благодаря!
18.05.2015 07:01
.
цитирай
3. vesever - Да, точно война си е. Обаче, като се ...
02.06.2015 10:09
Да, точно война си е. Обаче, като се замисли човек, няма логика братя да се погубват/ Все пак хората сме братя, въпреки всичко...и затова довършвам мисълта си от преди, че има манипулация и хората, които са слаби, се поддават.
сещам се за една теория, която нерядко съм чувала, а именно, че хората сме експеримент, и понеже се оказва неуспешен експериментът, сме програмирани към самоунищожение.
аз недоумявам защо хората са допуснали злото в света си и в душите си, да ги погубва.
и съм си намерила начин да се "дистанцирам" от цялата тази лудост. някои го наричат "бягство" от реалността.
реалност ли, не благодаря! това не е моята реалност, затова си създавам своя рай, с цената на много войни...и съм все по-близо до мечтата си. друго не мисля, че мога да направя. колелото се върти и не вярвам някой да уепее да го спре, най-малкото защото повечето спят. има хора, които опитват да го спрат и да събудят спящите... и аз някога опитвах, ала сетне се отказах и се "усамотих" в рая си...
Поздрзви, Ваня, при мен пеят птици и щурчета и цъфтят цветя :)
цитирай
4. vania23 - Здравей, Веси :)
02.06.2015 20:54
Радвам се за теб, все така да си добре.
Аз съм яко в матрицата, не знам доколко успешно успявам да се съхраня - ако приемем, че критерий за съхраняване е да се чувстваш добре, не съм се съхранила. Ако ли пък критерий е да не усещаш сякаш се носиш по вълните на масовостта - съхранявам се криво- ляво.
Тези дни ходих на кино. Влизам в тъмното, хората насядали с 3D очила, и те светят в тъмното. Помислих си - я, зомбита същи! После седнах и аз до тях, наложих очилата и станах една от тях. Разбира се, не бяхме зомбита, а гледахме поредната американска екшън- боза.
Но пък вчера във фейсбук дълъг и предълъг статус, в който жена на около 60 години обясняваше, че ненавижда емикотоните /не знам правилно ли го написах последното/, и молеше "приятелите" си да не пишат за коментар такова нещо, а думи. Обясняваше, че животът й е фейсбук и за нея е много важно да не вижда емикотони... Отдолу - 56 харесвания и 43 коментара - значи темата е много важна...
Брей, викам си, гледай каква драма - нова и съвременна, немислима допреди няколко години.... Не знам вече какво се случва..
цитирай
5. vesever - :)))) Да, ами има всякакви образи и ...
05.06.2015 11:12
:)))) Да, ами има всякакви образи и всякакви случаи, нали знаеш, всеки луд с номера си.
За чувстване добре, не знам дали точно това е критерият. И аз откак се помня, страдам като виждам всичките гадости, които хората /си/ причиняват, но може би на даден етап си дадох сметка, че не мога да променя света и просто градя своя свят, и доколкото зависи от мен, този на близките си, и там намирм удовлетворение. Естествено, винаги, когато съм въздействала, волно или неволно, за някаква промяна към добро, навън, извън моя свят, съм се раздвала, но може би напоследък по-сериозно осъзнах, че всеки има своя избор и..последствията от него, и не мога да се товаря, по-скоро няма смисъл да се товаря..така само си страдам, а ефект няма, всеки си ходи по пътя....пък да видим, кой докъде ще стигне..все пак и въпреки всичко остава надеждата "доброто да победи", колкото и наивно да звучи...
цитирай
6. vania23 - Не мога да обвинявам света
08.06.2015 09:21
и другите за несъвършенството им. И аз не съм цвете за мирисане.
цитирай
7. breeze - Когато те напускат силите, появяват се крадците.
23.10.2015 18:58
А когато и опасното вече се рекламира, значи сме в голяма опасност.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1052912
Постинги: 333
Коментари: 3501
Гласове: 12833
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031