Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2011 11:51 - Пари и свобода
Автор: vania23 Категория: Други   
Прочетен: 13653 Коментари: 25 Гласове:
14

Последна промяна: 07.07.2011 12:17


Обществото се управлява от пари. Светът се управлява от пари. Нашите лични, нищожни животи - също.
Изтънчени, изфинени души обаче твърдят, че виждате ли, парите не са важни. Че как да не са важни като плащаме от сутрин до вечер за хиляда подробности? Плащаме за крушката, която свети, за интернета, който ползваме. Дори и като скотове да живеем, пак ще трябва нещичко да хапнем, а на магазина даром не дават нищичко. На продавачката хич не й дреме, че очите ни са такива едни добрички и зад тях се крие високо съзнание, и че много книги сме прочели, и че душата ни е много благородна. Защото навсякъде, всичко и за всичко се плаща.
Казват - свободата е в съзнанието. Верно ли? Е, не е вярно. Каква свобода е това да изкараш целият си живот в един единствен град, защото нямаш пари да отидеш до Париж, Лондон, Рим, Канада, Щатите, Китай, Япония и прочие, и прочие? Дали ще си затворник в килия два на два или в град десет на десет километра - каква е разликата?
Парите дават свобода. Те могат да ти купят времето, което не ти достига, да ти подарят впечатленията, от които имаш нужда.
Това е положението - просто парите са от съществено значение и да се твърдят тинтири минтири и ала бала - не, не съм съгласна.
Но защо, все пак, хората продължават да твърдят, че парите не са важни, а съзнанието? Нямам логично обяснение след като живота ме блъсва нелицеприятно материално от минутата, в която сутрин отворя очи. Може би, винаги са имали пари и те никога не са представлявали проблем за тях. Не са усетили свободата чрез тях, следователно - не са парите важни за нея.
Не знам, те си знаят.
И понеже всичко, което виждам не кореспондира с техните думи, ги определям като лицемери.
Изглеждам ви алчна нещо, материалистка, неидеалистка и прочие неприятни неща? Няма значение. Написах нещо, в което вярвам.


Тагове:   свобода,   пари,


Гласувай:
14



1. vania23 - Благодаря :)
07.07.2011 14:24
Откровено го е казал господин Филип А. Бенсън.
цитирай
2. cefulesteven - Парите са средство. Включително и ...
07.07.2011 14:42
Парите са средство. Включително и за освобождаване на съзнанието от тежките и належащи проблеми. Разбира се, че са необходимост, но сами по себе си, не могат да дадат нито свобода, нито простор.
И хубаво е, че спомена за пътуванията, за далечните страни. Един от най-големите пътешественици на всички времена си остава Жул Верн, който почти не е мръднал от родния си град Нант, а когато вече възрастен си купува яхта и прави малки разходки, приятелите му са се шегували с него: "Истински е плавал само в своята мастилница". Другият емблематичен случай Емануел Кант, който пък почти не е напускал Кьонесберг. Но неговата даже е по-голяма, той не само пътешества географски, а и в духовните категории. Веднъж един алкохолик, в една кръчма, разказвайки ми за приключенията си в Коми, без да иска изпусна една фраза, която сам едва ли се замисля, каква стойност има: "Човек не пътува никъде, той винаги е вътре в себе си." И прав е: достатъчно е да погледнеш постингите - пътеписи на един или друг в блога. Дори на едно място, всяко пътуване е различно и един наистина е пътувал пълноценно, друг е заменил едни магазини с други.

Не отричам реалните пътешествия, не само с душа и фантазия, а и с тяло, обичам ги, обожавам ги дори, като дрога са ми, но все пак за себе си съм сигурен, че пътуване без съзнание - не става.

Не отричам и важността на парите. Но не и като първостепенно значение.
Между другото в една страна в която 29% от хората не четат книги, приемам, че по-богатия, свободен и пътуващ между този който има много пари, но не чете и този, който живее в оскъдица, но чете, това е втория.

Слънчеви усмивки. Пожелавам ти и пари, и свобода...
цитирай
3. vania23 - Очаквах от теб, който си за мен един от
07.07.2011 15:04
най-големите идеалисти в блога точно такъв коментар :) Разбира се, че си прав за себе си, а понякога и за мен дори.
Написах това за парите в първия си постинг в този блог - "Парите са важни, бедността сковава не само тялото, а и духа, който оскотява в мисли само за оцеляването, а това е тъжно. Но нахранвайки се, бедният може да си извади книгата и да мечтае, може да се развива духовно. Дали? Възможно е, но на мен не ми се вярва. Парите дават свобода, те са тор, от който могат да поникнат красиви цветя, ако имаш правилно отношение към тях – тоест, да не позволиш да те заробят, а да ги използваш, за да си купиш време за себе си. Толкова за парите."
Още мисля така - те са средство и да, необходимост.
Вчера един блогър, който изключително много уважавам и на когото вярвам ми каза, че клошарите са по-свободни. Избрали са свободата пред удобствата на съвременния живот. Не били продали душата си.
Цялото ми същество се разбунтува срещу тези думи. Аз не искам да бъда клошар и, често казано, омръзна ми да опознавам света само от книгите. Искам да пътувам наистина, защото човек един живот живее. А виждам, че с фантазии няма да стане, нужни са реални пари.
Благодаря, дано имам пари, с които да си купя свобода :)
цитирай
4. martiniki - много се материализира този свят, но най-ценните неща си остават безплатни
07.07.2011 17:31
парите са необходимо зло, така гледам на тях
цитирай
5. vania23 - Най-ценните неща
08.07.2011 13:24
те остават безплатни, но само в материалият смисъл. Всъщност, аз не вярвам в нищо безплатно - всяко нещо си има цена, макар и не винаги материална.
Необходимо зло...-да, така си е. Иска ми се да не са необходимо зло, а както са се появили някога, така и да изчезнат след като вече са изпълнили ролята си на регулатор.
цитирай
6. dimitarf - дам
27.07.2011 17:00
Парите дават свобода от себе си и от другите хора :)
но до колко тази свобода ме заробва все повече във и на "себе си"?

"Човек не пътува никъде, той винаги е вътре в себе си." cefulesteven
понеже "себе си"-то е случване, а случките и случването са свързани със средства и матрияли :)
цитирай
7. vania23 - Не разбрах :)
27.07.2011 19:06
С пари ли да я караме или без?
цитирай
8. sunn - . . . Имането на пари е процес. . . з...
19.08.2011 16:02
... Имането на пари е процес ... зависещ индивидуално от всеки сам по себе си, като субект, финансово IQ ... и т.н. , сами по себе си парите са средство, а тяхната обективна стойност, неоспорима , да. Обичам парите! С парите е по-лесно, да!:)
Поздрави!:)
цитирай
9. vania23 - Така те искам! :)
19.08.2011 16:23
Нека бъдат повече средство, отколкото необходимост, което е въпрос на... количество :)
цитирай
10. virtu - Много хубава изповед !
14.09.2011 14:17
Да знаеш къде раздават пари? :))
цитирай
11. vania23 - Ех, да знаех....
14.09.2011 17:13
Щях да ти дам, ама нямаше да ти кажа :)
цитирай
12. анонимен - search engine rank optimization backlink service
06.11.2012 00:36
greetings vania23.blog.bg owner found your site via search engine but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have found site which offer to dramatically increase traffic to your website http://cheap-mass-backlinks.com they claim they managed to get close to 4000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my website. Hope this helps :) They offer most cost effective <a href=http://cheap-mass-backlinks.com>services to increase website traffic</a> Take care. Richard
цитирай
13. studopor - НапЪлно сЪгласен сЪм с теб!! Все 1 аз ...
08.02.2013 23:15
НапЪлно сЪгласен сЪм с теб!! Все 1 аз сЪм го писал този пост...
цитирай
14. chalama - :)
30.08.2014 13:02
чудесно е да плащаме с пари. те са бездушни. можехме да плащаме и с късчета от душата си , нали? :)
цитирай
15. vania23 - По-чудесно щеше да е
30.08.2014 13:21
да плащаме с искрени усмивки, а по-скъпите неща - с искрени прегръдки :) Така светът щеше да е много по-добър. Искреността е късчета душа? Душата не би трябвало да е крайна, така че не виждам проблем.
цитирай
16. chalama - :)
30.08.2014 13:57
ще си го представя.....звучи добре...:))
цитирай
17. vania23 - Да,
30.08.2014 14:36
да завършим оптимистично :) Може би, като дойде комунизма... и това ще стане, някога, но не сега.
цитирай
18. chalama - :)
30.08.2014 15:20
ех драга, защо е нужно да идва каквото и да е. всичко е в нас в ума ни...освен това бъдещето изключва парите, според един мой приятел...
цитирай
19. vania23 - Сега има пари, нали?
30.08.2014 15:45
Кога ще дойде бъдещето на твоя приятел?
цитирай
20. chalama - скоро
30.08.2014 16:06
:) много скоро...вече има белези за това :)
цитирай
21. vania23 - Звучиш като
30.08.2014 16:32
Христос пред учениците му :) Светия Дух /приятеля/ казал на Исус /теб/, а аз /ученика/ слушам, че има белези скоро да настъпи какво - нов потоп, който ще потопи всички банки? :)) Дано да не са някакви кървави реки...
цитирай
22. chalama - само...
30.08.2014 18:19
..ако знаех, че така ща прозвуча... :)
той има в предвид сьвсем ново организиране на заплащането,без използване на пари. Мислиш ли,че петрола се изчерпва?
цитирай
23. vania23 - Не го мисля, а съм убедена.
30.08.2014 18:33
Петролът е изчерпаема суровина. Дано това ново организиране да е с усмивки и прегръдки.
цитирай
24. chalama - :)
30.08.2014 20:49
dano...vsi4ki imame nuzda ot neznost....
цитирай
25. virtuals - Монетарните Матрици и Глобалният Монетаризъм
11.12.2014 21:41
Монетарните Матрици и Глобалният Монетаризъм

http://virtuals.blog.bg/drugi/2014/12/05/monetarnite-matrici-i-globalniia-monetarizym.1319985
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1058346
Постинги: 334
Коментари: 3507
Гласове: 12887
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930