Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2019 10:24 - Ключ за света
Автор: vania23 Категория: Поезия   
Прочетен: 1613 Коментари: 14 Гласове:
24

Последна промяна: 23.12.2019 10:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Сигурно трудно живее се с мене -
ужким съм тука, а всъщност съм там -
дето притихват пространство и време...
И си щастлив, ако просто си сам.

Но разбери. че така ми сивее
този наш нервен, битиен капан!
Дълго се питах - ключът му къде е?!
И го намерих в друг свят - по-желан.

Как да ти кажа... Ех, там е прекрасно!
Автор на всичко съм - правя декор.
И съм, разбира се, главен участник.
И сценарист съм му. И режисьор...

Точно там някъде стихове пиша.
А и отдавна там книги чета -
в мъничка - в тихото сгушена ниша -
с толкова нужната ми свобода.

Ти не ревнувай, когато съм в нея!
Лошо не правя - седя си, мълча...
Дъх си поемам, за да оцелея,
като отключвам за малко света...

 




Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Споко!
23.12.2019 13:13
И аз не съм от лесните, ама съм от свестните. Чудесно е, освежи ме и ме настрои на приказна вълна.
цитирай
2. vania23 - Явно си била
23.12.2019 13:27
преди да го прочетеш на приказна вълна :) Някои го определиха като минорно :)
цитирай
3. blogvayvof - Предколедна закачка
23.12.2019 17:21

Знам, че няма да признаеш
и дори ще възроптаеш,
но това предположение
е от завист и от възхищение.
Няма друго обяснение за мен
твоят странен феномен.
Как го правиш?...
в две действителности наведнъж...
да не е замесен мъж?
цитирай
4. hloris - Ваня,
23.12.2019 17:59
никому не давай туй ключе,
пази го ти до твоето сърце.
Защото всеки има нужда
в нашите безумни дни
себе си да съхрани.
И ключето всеки
длъжен е да пази,
защото той е всъщност
приказно вълшебство,
щом отвежда ни там,
където всеки да остава сам.
И където творецът живее,
за да твори безчет чудеса
и да ги споделя с наслада
със света,който в своя забързан ход
понякога за мъничко скрива неговия код!
цитирай
5. vania23 - 3. blogvayvof - Предколедна закачка
23.12.2019 18:19
:)

Мъж?! Защо пък непременно?
Аз подхождам интровертно.
Щом е тежко битието -
/то тежи си, общо взето.../
в себе си се аз вглъбявам -
криво - ляво - оцелявам...

Мъж си имам - мой съпруг...
Та ако изскочи друг
оцеляването ще е сложно -
да не кажа - вече невъзможно!...
цитирай
6. vania23 - 4. hloris - Ваня,
23.12.2019 18:21
Да, мила, много добре си ме разбрала. Благодаря ти!
цитирай
7. lexparsy - Обаждам се да достоверя, че ми ха...
23.12.2019 19:10
Обаждам се да достоверя, че ми харесва тази поетична описателност, но и че не завиждам, защото цяла връзка с ключета си имам :-)
Ама не каня много гости защото целия сценарий омаскаряват, камо ли дизайна, само като започнат да си пожелават... Сбъдва им себе на маскарите.
Направи си VIP карти, с възпламеняване в джоба срещу злоупотреба и откраднатост!
:-)))
Лекс
цитирай
8. vania23 - Много сложно, Лекси :)
23.12.2019 19:41
Аз само много специални хора каня и... писатели, разбира се. Няма как - там чета основно :)
цитирай
9. donchevav - Познавам го това ключе:) То наис...
23.12.2019 19:47
Познавам го това ключе:) То наистина помага срещу сивотата на ежедневието - много добре си го казала. Отключва свят, в който човек не просто се дистанцира, не просто е сам, напротив, там той си е всичко и всички, недосегаем, неуязвим, себедостатъчен - оглежда, пренарежда, презарежда, и когато излезе навън, е като новороден - с усмивка минава през тегобите на битието. До следващото потапяне:)
Не знам обаче дали всеки човек е склонен към такива бягства. Имам познати, които се плашат дори просто физически да останат за малко сами - скучно им е, чувстват се самотни, изоставени, губят самочувствие; сигурни и свободни се усещат само през очите на другите, през техните действия и оценки.
Някъде по-горе си споменала думата "интровертност". Мисля, че в днешно време, когато социалните контакти са издигнати над всичко, да си интровертен се превръща в белег на слабост, често звучи като диагноза, като присъда. А за мене е сила. Силата да бъдеш такъв, какъвто поискаш, там, където искаш, да презареждаш, да оцеляваш. Впрочем интроверти в чист вид не съществуват. Пък и съвсем не означава, че като имат дарбата да обръщат поглед навътре, към себе си, такива индивиди са асоциални типове. Просто имат едно предимство в повече пред другите, едно ключе към най-истинския, най-богатия свят - света на собствената душа. И възможност да отключват капана на живота:) - този смислов обрат в края много ми хареса !
Светло презареждане в предстоящите празнични дни, скъпа Ваня! Весели празници!
цитирай
10. vania23 - Благодаря, Вени!
23.12.2019 20:25
Весели и на теб! Дай Боже да са спокойни или ако са неспокойни - да са позитивно неспокойни :)
Аз се колебаех как да го нарека - мислех да е "Интровертно", защото точно и за това става дума. Лично аз, ако не бягам поне за мъничко, наистина ще полудея. Букавално се задушавам в "този наш нервен битиен капан".
Несправедливо са набедени интроверите за слаби. Хе, аз доста съм чела за тях - има различни видове и само единия вид е напълно асоциален. Останалите... добре, че са били те, че да създадат и нещо стойностно в света.
цитирай
11. shtaparov - Открила си чудесен начин за опол...
23.12.2019 22:08
Открила си чудесен начин за оползотворяване на времето- браво!
цитирай
12. vania23 - Честита Коледа! Бъди здрав и щастлив!
25.12.2019 19:02
shtaparov написа:
Открила си чудесен начин за оползотворяване на времето- браво!

цитирай
13. vesever - Ваня, много е мило! Без вдъхно...
26.12.2019 21:31
Ваня, много е мило!
Без вдъхновение как се живее, и без творчество...
Аз тези дни точно това си мисля, че човек ако не остави следа след себе си от нещо красиво, което е сътворил, значи не е живял пълноценно на Земята...
Хубави празници, много добрини за теб и семейството, Ваня!
Прегръдки!
цитирай
14. vania23 - Да, мила Веси,
28.12.2019 13:23
vesever написа:
Ваня, много е мило!
Без вдъхновение как се живее, и без творчество...
Аз тези дни точно това си мисля, че човек ако не остави следа след себе си от нещо красиво, което е сътворил, значи не е живял пълноценно на Земята...
Хубави празници, много добрини за теб и семейството, Ваня!
Прегръдки!


и аз така мисля. Ако залагаш и разичташ само на външното, колко скучен и сив би бил света...
Бъди жива и здрава! Все така енергична и през Новата Година! Само хубавини ти желая, Веси!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1051970
Постинги: 333
Коментари: 3501
Гласове: 12832
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031