Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.10.2017 08:09 - Да твориш!
Автор: vania23 Категория: Изкуство   
Прочетен: 3632 Коментари: 23 Гласове:
12

Последна промяна: 28.11.2017 21:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Да твориш е все едно да виждаш
всеки поглед и отронен лист.
Свят прекрасен да съграждаш
и да даваш порив чист.
Да твориш е все едно да страдаш.
В мъката да влизаш пръв.
Във душата си без страх да гледаш,
да я чоплиш чак до кръв.
Да твориш е все едно да плуваш
в бясно разлюляла се стихия.
Да се давиш, въздух да жадуваш,
но да оцеляваш по магия.
Да твориш е все едно - пътуваш,
но не вън, а в себе си безспир.
Сънищата нощни денем да сънуваш,
сам да се обърнеш на всемир.
Да твориш е всичко да умееш,
а изкуството да е съдба.
Можеш и безкрая необятен да владееш,
а след теб ще има и следа.


Тагове:   стремеж,   творец,   идеал,


Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vesever - Точно така и аз го чувствам, Ваня, ...
05.10.2017 09:13
Точно така и аз го чувствам, Ваня, само с изключение на чопленето до кръв.

Ето съвсем малко и от мен:

Да твориш е да си в Ангелска прегръдка
в утехата от Небесата, в сияеща Искра
от живата Вода е да отпиеш глътка
да танцува с Боговете твоята Душа...
:)
Прекрасен слънчев ден!
цитирай
2. vania23 - Ех, Веси, Веси :) За мен
05.10.2017 09:55
Творчеството не е забавление,
а мъка, напомняща страдание,
То е от Бога дадено призвание,
но с цена жестока като наказание.

Защото всичко задължително се плаща,
а съвършенството е с най-високата цена,
платиш ли я, за нея Бог ти се отплаща
с творба, която свети с божията светлина!

Но е твое право да си на друго мнение. Прекрасен топъл есенен ден и на теб!
цитирай
3. didige - Уау прочетох си мислите дори и в к...
05.10.2017 12:30
Уау прочетох си мислите дори и в коментара.:)))
цитирай
4. milady - и Гьоте не би го рекъл по-добре. /ваня,таланта те преследвааа...
05.10.2017 12:43
2. vania23 - Ех, Веси, Веси :) За мен
09:55
Творчеството не е забавление,
а мъка, напомняща страдание,
То е от Бога дадено призвание,
но с цена жестока като наказание.

Защото всичко задължително се плаща,
а съвършенството е с най-високата цена,
платиш ли я, за нея Бог ти се отплаща
с творба, която свети с божията светлина!
цитирай
5. vesever - Ваня, моята позиция не знам дали съм ...
05.10.2017 13:40
Ваня, моята позиция не знам дали съм я споделяла, ;))
Накратко ще я споделя.
Смятам, че бог е дал Рая и Щастието на хората, ала човечеството е объркало посоката и пътя си и затова е навлязло страданието в света. Защото хората са допуснали демоните в своя свят. Ако човечеството не беше допуснало злото, нямаше да има и страдание. Демек, хората сами си го докарват.
А Бог иска да сме щастливи и да творим доброта. И не само Бог, а и всяка човешка Душа има заложби да търси щастието.
Малко мазохистично ми звучи, когато хората се привързват към страданието...за мен това не е релевантно.
Не е нищо лично, надявам се да не се обидиш, говоря принципно, защото хората масово се примиряват със страданието и се заравят в него.
Животът е, за да го живеем и да се радваме и да прогонваме мрака чрез светлина, злото чрез доброта, омразата чрез любов, болката чрез изцеление, скръбта чрез утеха...
За да надделее позитивното над негативното, накратко казано...


цитирай
6. vania23 - 3. didige
05.10.2017 14:44
Радвам се, че имам съмишленик :)
цитирай
7. vania23 - 4. milady - и Гьоте
05.10.2017 14:45
Ех, Юлия, къде ме хвърли по върбите с този вечен и дален Гьоте :)
цитирай
8. vania23 - 5. vesever
05.10.2017 14:47
Разбира се, че си ми казвала. Не съм съгласна с твоята теза. За мен е наивистична и извадена от приказките / надявам се - всъщност, сигурна съм :)/, че и ти няма да се обидиш.
цитирай
9. milady - 5 / ние живеем в Дуален модел, матрица, веселушке..,наречена е Луциферианка/такъв в косм.Ред.
05.10.2017 15:49
а, това, което ти демонстрираш,и упорито повтаряш..
всеки ден ,е ..пълно недомислие и розов Ню-Ейджизъм/термина мой..
това твое кредо не почива на никаква здрава логика и мъдрост..
просто, ти си изпаднала в много тежка житейска ситуация ,и си
се заловила за..тази инфантилна притча..
и, най важното Веске, къде е този Бог, Рай, Ад..и.т.н
това звучи сектантско /извини ме...
и отвори, прочети нещо повече, млада си още..

ако те слуша някой редовен тук, ще рече...
САМО ти си весела, добра, забавна, щедра и ала бала..райски чатъризми
да ти кажа ли, от моята Камбанария, как му се вика на това ..
Духовна гордост, която е мн.омразна Богу,и многоо опасна..
не си на прав път,дъще...
/мога ли така, да ти казвам отсега нататък...
Джулия
цитирай
10. vesever - Не, няма за какво да се обиждам, В...
05.10.2017 17:31
Не, няма за какво да се обиждам, Ваня, знаеш, че не съм от обидчивите.
Всеки е с позицията си и разбиранията си и това е в реда на нещата.
Да, наивно е човек да вярва в доброто и в щастието, след като светът така се е овълчил и хората са се напрегнали и негативизирали и масово се предпочитат мрачните мисли пред ведрите и жизнерадостните...просто в такъв свят живеем. Обаче аз съм се заела да го "променя" и ако имаше повече бунтарчета, бих се радвала.. ;))
И също се радвам да съм "наивна", нямаш идея колко се радвам. :)


цитирай
11. katara - ваня, ти вярваш ли на тези В. уйдурми? щот ,аз нее..
05.10.2017 18:37
„Защото хората са допуснали демоните в своя свят. Ако човечеството не беше допуснало злото, нямаше да има и страдание. Демек, хората сами си го докарват.
А Бог иска да сме щастливи и да творим доброта. И не само Бог, а и всяка човешка Душа има заложби да търси щастието.“

и защо ?
защото, по Делата им ще ги познаете..
ти не си наивна, малката въртиопашка, ти си позъорка самотна,
къде ти е Добротата,Любовта, дълготърпението,прошката?!
да продължавам ли
..дори твоите деца, усещат..позата ти, затова я няма щерката/лъжеш..
не продължавай така,че не търпи Сърце ми..блудкави слова..
кака ти, майка ти, баба ти Юлия съм, дъще надменна
на колене, и 65 лицеви..
айде ,до после..
цитирай
12. vania23 - Хора, написах ви стихотворение,
05.10.2017 20:46
имаше едно нещо, с което Веси не беше съгласна и се хванахме баш за него, че да си доказваме кой е по по най. А то няма нужда.
Веси, знаеш, че до зори мога да споря с теб по темата, както и сме го правили в миналото. Накрая ще спра, не защото не мога да продължа, а защото най-сетне отново ще се сетя, че не е трябвало изобщо да започвам. Ако искаш да коментираме другите куплети, с които си съгласна.

Юлия, нека оставим всички да бъдат това, което са или искат да бъдат. Това e тяхно абсолютно право - така мисля аз.
цитирай
13. ladylady - ваня, оттеглям се, ако преча..
05.10.2017 21:00

блог бг. е Майсторска школа, или..
аз пак съм сбъркала..
за мен Темата на дискусията е мн.важна, която ти зададе в стихото..
Благодаря, удоволствието е мое
Юлия
цитирай
14. vesever - Ваня, така де, идеята беше да стане ...
05.10.2017 21:11
Ваня, така де, идеята беше да стане диалог, но не знам доколко се получи :)
Нищо, дай една усмивка и не го вземай много навътре.
Аз за другото си казах вече...а и всъщност ти казваш, че не си съгласна с моята теза, но ето че мислим доста сходно.
Виж само това:
Свят прекрасен от всичко да съграждаш
на другите да даваш порив чист.
Та нали и аз казвам същото - да създаваме прекрасен, щастлив свят и да увличаме и другите в него и в позитивни "посоки"/пориви, както казваш /е, аз го изразявам с други думи, примерно този прекрасен свят го наричам Рай, но то е същото. ;)
Идеалът да е твоята съдба, - ето и аз казвам същото - търся навсякъде добросърдечните и жизнерадостните хора, това си е идеал, и то много важен и основен.
Безкрая необятен да владееш - ми това е Полетът на Душата и танца с Боговете, както аз го наричам.
Та накрая ще се окаже, че мислим сходно.
Но и да не мислим сходно, няма никакъв проблем, важното е всеки да е щастлив със своите мисли и копнежи ...

цитирай
15. vania23 - Разбира се, че не пречиш, Юлия.
05.10.2017 21:19
В стихото зададох какво е да твориш - то е да имаш очи за всичко във света, да страдаш, защото за мен истинската творба е изстрадана - тя е резултат от цялата дълбочина на същността, която не е резултат от песни и танци, а от изстрадани истини - нищо не се дава даром. После то е да плуваш, защото творенето прилича на плуване в стихия, докато успееш да постигнеш това, което си желал. След това то е да пътуваш в себе си, тоест да се познаваш. И накрая - то и да умееш всичко друго. И, разбира се, тук е идеалът за съвършенство.
Можем да обсъждаме не само страданието, с което тя не е съгласна, а и другите, написани неща. Не обичам спора, Юлия. Опитът ме е научил, че в него обикновено няма смисъл. Никой не започва да мисли като другия, в резултат на спор, не си ли забелязала?
цитирай
16. vania23 - Веси,
05.10.2017 21:27
написала съм го така, както го чувствам. Ако може нещо да взема навътре това е, че не обърна внимание на това, че съм написала наистина прекрасно стихотворение, а се втурна да ми обясняваш и да ми доказваш защо не си съгласна с втория ми куплет. Но не се познаваме от вчера, поради което и това не вземам навътре.
цитирай
17. katara - ами,знам аз, където е веска, диалог ..
05.10.2017 22:26
не може да съществува, но тя не се усеща никак..
но,пък аз съм..дълготърпелива,любяща ,и..загрижена..
нищо, че тя се опитва, да ме изкара...
лоша, злобна,черна,болна..и даже..стара/хаха/как можах па да остарея и аз..
какъв срам...
нямам думи,такова чудо, не бих желала да познавам отблизо..
аз аз аз аз ...аз аз..аз....не чух един мил поздрав,възхита, комплимен
винаги пренасочва всичко към..Себе си..
просто..ужасттт..
лека нощ,мила, утре напиши още едно..
ей, така от яд.;))
цитирай
18. vesever - Съжалявам, ако си се обидила от н...
05.10.2017 22:45
Съжалявам, ако си се обидила от несъгласието ми с втория куплет, Ваня, просто изказах позиция, защото несъгласието ми точно с този пасаж си съществува и реших да не го премълчавам. Но вече ще изказвам само съгласие, ;))
Шегувам се.
А стихотворението си е хубаво, казах още в началото, че точно така и аз го чувствам, само с изключение на...
пък то едно малко изключение в какъв голям въпрос се превърна ))
Щеше да е лицемерно и неискрено да ти кажа само колко прекрасно е стихотворението, без да изявя и позицията си по конкретното съдържание, но явно не е трябвало да съм искрена, щом това те е обидило.
Имай предвид, че не всеки ще е съгласен с написаното и това е нормално, защото всеки чувства по различен начин нещата и всеки изказва своите виждания и разбирания, а те могат дори да бъдат противоположни на твоите - защо трябва да го вземаш навътре...
Аз не се обиждам, когато някой не е съгласен с мен, просто човекът си има своите разбирания, и аз имам своите и така, всеки е доволен, няма повод за проблем...
Но хайде стига обяснения от мен...
Лека!
цитирай
19. vania23 - Веси,
06.10.2017 05:55
вече не знам как да ти обясня и да ти докажа, че най-сетне да ми повярваш, че нито съм взела присърце, нито пък си ме обидила :) Не си, бе човек! Прочетох си пак коментарите, адресирани към теб, за да видя има ли в тях намек, че се връзвам или обиждам - ми, няма! Само честно кратко написах, че не съм съгласна с твоята теза. Мога да тръгна да ти обяснявам защо, но не искам - нямам такава цел и вярвам, че е излишно.
Стихотворението е едно настроение, то идва от вътрешния глас и не се пише, за да бъдат всички съгласни с него, а защото авторът не може да не го напише. Нещо почувствано и е престъпление към себе си да го напише по друг начин, а не по този, по който го чувства. То не е научен спор за доказване на научни закони. Не е философски спор за търсене на философска истина.
Авторът споделя своя напълно субективна истина и ако е успял - докосва другите, ако не е успял - те не усещат нищо. Или им харесва това, което е написал, или не - и това е!
А добро утро!
цитирай
20. vesever - А добро утро, де!
06.10.2017 08:19
А добро утро, де!

Така е, Ваня, но понеже подхващаш философски теми, то предразполага към изявяване на разни позиции, мнения, инак какво да коментира човек.
Много хубаво стихотворение и чао.
Нали знаеш, че обичам да философствам, да нищим разни теми, не очаквах, че ще се стигне до такъв негативен момент. Така е, просто хората говорим на различни езици и затова стават разминавания.
Нищо де, занапред ще знам.
А хубав ден!
цитирай
21. vania23 - Я да видя в мен?
06.10.2017 09:12
Има ли негативен някакъв момент?
Няма! Не намирам дори и цент!
С теб сме си приятели,
дори на изкуството деятели :)
Хубав ден ти пожелавам,
на разбирателството се надявам :)
цитирай
22. trakietsadobri - :) :)
06.10.2017 12:50
Творчеството е радостта на живота.
цитирай
23. vania23 - Може и така да се каже,
06.10.2017 13:56
добър тракиецо :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1052520
Постинги: 333
Коментари: 3501
Гласове: 12833
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031