Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2012 15:34 - Е ли е равновесието възможно?
Автор: vania23 Категория: Други   
Прочетен: 1741 Коментари: 16 Гласове:
9

Последна промяна: 09.02.2012 08:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ако приемем, че равновесието е факт във Вселената като цяло и самата Вселена е най-голямата възможна система, която можем да си представим, а тя се състои от множество по-малки системи - всяка включена в другата и съдържаща се в нея, то - каквито закони са валидни за Вселената, такива са и за по-малките системи, включени в нея. Следователно и те ще бъдат равновесни.
Ако допуснем равновесието като факт /но няма как да сме сигурни, защото това никой не го е доказал научно или аз не съм разбрала/, излиза, че промените които се случват с нас, са само за да не нарушим общото равновесие. Това звучи много обречено - сякаш от нас нищо не зависи, а велика сила ни бута така, че да не нарушаваме равновесието.
Например, ако спечелим много пари, ни отнемат здравето, или - ако имаме много работа, нямаме време, или -ако сме артистични натури, не ни върви математиката и прочие, и прочие. Това страшно лимитира човека в неговото развитие, отнема инициативата му.
Тогава да приемем, че Вселената с всичките си системи, само се стреми към равновесие, чрез вечните промени. Ако го достигне - това би обезсмислило развитието й и би означавало само едно - край или смърт.
Тази теория е по-човеколюбива, тъй като дава шанс на хората да се развиват и променят, да гонят равновесието и да се радват, ако достигнат поне удовлетворение. Те имат вечно право на избор, нямат богове, а те самите са си боговете.
Очертаха се две теории. Ти коя избираш?
Първата е по-безотговорна. Склонна съм да я приема, защото нещата са подредени някак независимо от мен, аз съм брънка във веригата, колелце, което ще служи вярно на по-голямата система. И да не служа - тя ще се погрижи - да служа. Не вземам решения.
Това е теория - тип религия, в която има висша сила и ние кротко я следваме.
Но..., за съжаление, не е така - предполагам.
Ние се стремим към равновесието, както и всичко останало, непрекъснато променяйки се и развивайки се, носейки отговорност за всяко свое действие.
Животът може би, е точно тази вечна промяна - вечен стремеж към равновесие. Защото ние винаги искаме това, което нямаме и се стремим към него, а какво Най-Голямо за неспокойните ни души от Равновесието?
Но постигнали го веднъж, се оказва, че сме стигнали до края и след него вече е само Негово Величество - Нищото.

А може и да не е. Знае ли, човек дали знае...
Дори и само да се стремим към равновесие - пак е много, ама наистина много. Това е очарователен опит за Ред във Хаоса.



Тагове:   равновесие,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pumona - Постигнеш ли всичкото, наречено - нищото...,
08.02.2012 17:03
тогава идва друго, последващо от предходното. и така - колелото... ту отдолу, ту отгоре..., а то се върти ли върти...
ако обаче изберем - спиралата - като обяснение за изпълнение на всичкото, наречено нищото, тогава ние вървим по пътя свой и не очакваме да получим, но се стремим да вървим, вървим...
хиподелично ли звуча? :)))
цитирай
2. vania23 - Звучиш симпатично :)
08.02.2012 17:13
Колело или спирала? Едното ми е безнадеждно, а другото - оптимистично.
По-добре е да се качваш, макар и полегато като по спирала, а друго е да се качваш, за да слезеш - някак се обезсмисля качването - като алпинистите, дето все им се чудя - защо се катерят с риск за живота си само, за да слязат после обратно? :)
Но пък те се катерят, защото това ги прави щастливи и удовлетворени от себе си.
Спиралата ми звучи като развитие - пътят е само нагоре и вървейки, се променяш - тоест, развиваш. Звучи добре, ако и сме удовлетворени от себе си по пътя нагоре - е, тогава е напълно добре.
цитирай
3. pumona - Хубаво, ама ако си заградиш спирала отвън навътре?! м?!
08.02.2012 17:28
Ами ако си разчертаеш спирала отвътре навън?! м?! има разлика.
А ти ме развесели с идеята за алпинистите! Да покоряваш върхове е много приятно изживяване... А когато погледнеш от високооо - уууу, много приятно наслаждение - природа, природа, природа - чудо! :)
цитирай
4. vania23 - :)
08.02.2012 17:35
Каквато и спирала да си изградиш, все ще е твоята спирала -ако искаш движи се отвън навътре, ако искаш отвътре навън. На мен по ми допада спиралата отвън навътре, защото единственото, което имаш наистина е самия себе си и колкото по-далеч стигнеш в този път, по ще си добре.
Ще се доближаваш към равновесието, а то ще се отдалечава, или пък...знам ли - току виж си станал супер уравновесен.
Приятно изживяване, викаш...е, те нека се катерят щом им е приятно. Аз по вътрешната спирала, че ми е по-уютно - хем няма да ме духа вятър, хем ако падна ще ме заболи колкото аз реша :)
цитирай
5. pumona - Съгласна съм Ванче :) Приятна ми беше срещата с тебе!
08.02.2012 17:52
На мен ми е по-приятно отвътре навън, към света. Така усещам аз нещата. Уютността ми идва от това да усещам простор - небе, поле и тн :))) Ако е по твоя начин, ще ме обхване клаустрофобия. :)))
цитирай
6. mt46 - Здравей, Ваня!
08.02.2012 17:57
Според мен всички сме взаимно зависими, взаимно свързани... Няма абсолютно равновесие... Развитието е илюзорно...
Лека вечер! :)
цитирай
7. vania23 - Сакън,
08.02.2012 17:58
тогава, Руми - няма си докарваш клаустофобии :)
Само към света и само към света...дерзай смело, щом така ти е на сърце!
Но поглеждай и навътре в себе си сегиз тогиз, за да вървят и нещата със света добре :)
И на мен ми беше приятно!
цитирай
8. vania23 - Марине,
08.02.2012 18:02
ти пък - развитието е илюзорно...уби всичко развиващо се в мене :)
Лека вечер и на теб! :)
цитирай
9. pumona - Друго казвам, друго...
08.02.2012 18:03
Но нека си дерзаем както можем! :)))) Приятна вечер, в илюзорния ни свят...хаха
цитирай
10. vania23 - Приятна
08.02.2012 18:09
Руми и на теб
и дано поне вечерята ни да не е илюзорна, че нещо от философстване много огладнях...:)))
цитирай
11. pumona - И вечерята е готова, почти наравно с илюзорните ни щуротийки за тази вечер...
08.02.2012 18:11
:)))
цитирай
12. vania23 - Е,
08.02.2012 18:13
дано поне в кауфланд на готовия щанд да има нещо по-реално, или в някоя била. Те там не списват в блогове :)))
цитирай
13. gocho52 - Равновесието
09.02.2012 20:46
и неравновесието са в диалектическо единство.
От тяхната борба се ражда движението.
Движението е живот...
цитирай
14. vania23 - Добре казано.
10.02.2012 10:15
Има логика.
Но не съм съгласна. Между тях няма борба. Просто неравновесието се стреми към равновесието, за да не го достигне никога напълно, защото това би означавало край на движението. Система, стремяща се към равновесие, за да не го достигне.
цитирай
15. pumona - хаха или весело казано...
15.02.2012 22:44
Какво си мисли кокошката, когато я гони петела? - Дали не бягам много бързо?
а
Какво си мисли петелът, когато гони кокошката? - Ако не я стигна, поне ще се сгрея.
цитирай
16. vania23 - аааа,
16.02.2012 09:18
интересен пример, Руми :)
цитирай
17. mediatiaunika - :)
17.02.2012 16:01
Равновесието е цел, то е динамично, но може да бъде овладяно чрез структура, като тази, която сме ние :)
цитирай
18. vania23 - :) Звучи обнадеждаващо.
17.02.2012 16:37
Как по-точно?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1060504
Постинги: 334
Коментари: 3507
Гласове: 12893
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930