Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2012 06:43 - А дали е така?
Автор: vania23 Категория: Други   
Прочетен: 686 Коментари: 5 Гласове:
7

Последна промяна: 31.01.2012 10:23


Много съм мислила - как се изгражда човека? Защо е такъв, а не онакъв?
И за двете различни деца, на едни и същи родители съм мислила. Чудела съм се, кое е основното - възпитанието ли, гена ли, средата извън семейството ли, или пък нещо друго...
За себе си съм решила така :)
1. Ген - слагам го на първо място - допускам, че той формира онова нещо, дето му викаме характер. Раждаш се с него и то е твой спътник, освен ако останалите неща, не ти го отнемат и го променят в нещо, дето въобще не прилича на теб в първоначалния ти вид. За мен характерът е "аза" - нашето най-лично аз.
2. Възпитание - то формира - няма как. Откак сме се родили някой иска нещо от нас. Обществото е матрица и добрият родител, воден от добри намерения иска да те подготви за матрицата, защото в нея оцелява подготвения за нея. Неподготвеният бива изхвърлен под формата на аутсайдер. Тук доста неща в себе си префасонираш в желанието си да се вместиш в нужните граници. Ако пък не е добър родителят може да не му пука как ще си ти в обществото, но пък липсата на обич толкова много ще ти отнеме, че ще те осакати - понякога и завинаги.
Генът определя нашият най-чист "аз". Възпитанието и след това заобикалящата ни среда - училище и прочие, ни учат какви са нормите, правилата и кое е лошо и кое добро. Те формират основите, върху които се гради съвестта. Защото, например, ако е позволено в обществото да убиваш, то няма да страда съвестта ти когато убиеш, нали. Вече е насложен "свръх аза".
А най-отдолу е нашето "то", което иска да се забавлява, да не спазва правила, да вършее наред - е, то е по-егоистично.
Та ако ние успеем да развием максимално своите генетични заложби, като при това сме в мир със "свръх аза" и пакостливото "то" - е, предполагам, че тогава ще сме щастливи :)


Тагове:   аз ген общество,


Гласувай:
7



1. mt46 - Нещата са комплексни -
31.01.2012 09:36
генът, средата /семейна и обществена/... По този въпрос сме философствали още като ученици...
цитирай
2. vania23 - Някои
31.01.2012 09:46
теми са вечни, нали? Щом все се връщаме към тях в мислите си, но гледайки ги с различни очи.
цитирай
3. mt46 - Да, така е, Ваня!
31.01.2012 09:59
Но в тоя студ главата ми е позамръзнала и не ми се философства сега...
Няма да се разсърдиш, нали?
Лек ден!
цитирай
4. vania23 - Няма проблем :)
31.01.2012 10:00
Няма задължителност във философстването :) Хубав ден и на теб. Хладничко е наистина :)
цитирай
5. vania23 - След кратък разговор
01.02.2012 09:06
със специалист, се оказа, че написаното не е вярно. Генетичното било "То". Характерът бил "Свръх Аз". А "Аза" дори за специалистите е неясен къде е. Мислех да деактивирам поста, като погрешно написан, но после си казах - ако те не знаят, то защо написаното да е погрешно?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vania23
Категория: Други
Прочетен: 1053428
Постинги: 333
Коментари: 3501
Гласове: 12833
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031